Kaip užauginti gamtos vaiką
Baigiau skaityti leidyklos Vaga išleista Scott D. Sampson knyga „Kaip užauginti gamtos vaiką: meilės gamtai menas ir mokslas”. Knyga įdomi, pakankamai lengvai skaitoma, joje daug nuorodų į kitas panašaus pobūdžio knygas, tačiau apimtis per didelė. Manau dalis informacijos kartojasi keliuose skyriuose, o išsakomos idėjos galėtų būtį perteiktos trumpiau. Nežiūrint į tai, knygoje išsakyta nemažai gerų patarimų ir minčių kaip ugdyti vaiko meilę gamtai ir mokytis iš jos. Keletas esminių patarimų ir idėjų, kurios kilo ar liko atmintyje perskaičius knygą:
- Pradėti domėtis gamta galima bet kokiame amžiuje;
- Skirtingo amžiaus vaikams reikia skirtingų užsiėmimų gamtoje;
- Gamta paprasčiau domėtis ten kažką veikiant ir tada ieškant atsakymų į iškilusius klausimus;
- Nuolat uždavinėkite vaikams klausimus bei prašykite papasakoti ką matė ir jautė būdami gamtoje;
- Vargu ar sudominsite vaikus gamta vien mokydamiesi atskirus organizmus ir jų pavadinimus. Domėkimės visuma, tarpusavio ryšiais;
- Palankiausia vieta mokytis apie gamtą yra netoliese esanti natūrali gamta, o ne namai, biblioteka, kompiuteris ar vadovėlis. Šios priemonės padės atsakyti į iškilusius klausimus, tačiau tam, kad jie kiltų turite būti lauke;
- Technologijos ir gamta yra neatsiejami dalykai, jie gali būti puikiai derinami besimokant pažinti gamtą;
- Dažnai dėdė ar teta yra geresnis gamtos mokytojas nei tėtis ar mama, ne dėl to, kad jie daugiau žino apie gamta. O todėl, kad su jais atviriau savo patirtimis dalijasi vaikai;
- Mokytis gamtoje smagiau su bendraminčių kompanija. Tam puikiai gali pasitarnauti suburti šeimų ar draugų gamtos stebėjimo klubai ar būreliai.
Straipsnis papildytas: 11 gruodžio, 2017